۲۶۰ هیئت نوجوانان در استان کرمانشاه تشکیل می‌شود
کد خبر: 4156431
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
حجت‌الاسلام احمدی:

 ۲۶۰ هیئت نوجوانان در استان کرمانشاه تشکیل می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به ضرورت پرورش نوجوانان و جوانان انقلابی از تشکیل ۲۶۰ هیئت نوجوانان به نام انصار المهدی(عج) با همکاری آموزش و پرورش در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام احمدی تبلیغات اسلامی کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع محرم ۱۴۴۵ در محل سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی متولی اصلی امور تبلیغی همچنین یکی از متولیان امور فرهنگی در کشور است که نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی را ویژه محرم تدارک دیده‌ایم، افزود: امسال جلسات مختلفی در راستای بصیرت‌افزایی با هئیت‌های مذهبی استان برگزار کردیم که از جمله آن‌ها تجلیل از پیرغلامان اهل‌بیت(ع) بود.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به دعوت از مبلغان اعزامی از قم و جلسه مبلغان در آستانه محرم با نماینده، ولی فقیه در استان، گفت: برنامه‌ریزی خاصی ویژه محرم امسال در کرمانشاه انجام شده که اجرای آن نوعی هویت‌بخشی به مراسمات محرم استانی است که به دروازه کربلا شهرت دارد.

وی اظهار کرد: از ویژه برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان برپایی خیمه‌های معرفت در شهر کرمانشاه است که به منظور بصیرت‌افزایی برپا می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: خیمه‌های بصیرت‌افزایی در ۱۰ شهرستان استان و در ۱۰ محله شهر کرمانشاه برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدی به برپایی جلسات کودکان عاشورایی با همکاری آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان اشاره کرد و افزود: ۲۶۰ هیئت نوجوانان به نام انصارالمهدی(عج) در استان کرمانشاه تشکیل خواهد شد.

وی به اعزام ۲۵۰ مبلغ از شهر مقدس قم به استان کرمانشاه در ایام محرم اشاره و اظهار کرد: در ایام محرم یک هزار و ۵۰۰ مبلغ بومی در سطح استان کار تبلیغی انجام خواهند داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه به برپایی پویش فاطمی و عهد زینبی اشاره و بیان کرد: ۱۵۰ هیئت در سطح استان به فعالیت مشغول هستند که باید فعالیت‌های آن‌ها در سطح رسانه مطرح شود و امسال در استان کرمانشاه از هر هیئت یک نفر مسئول رسانه هیئت است.

وی با بیان اینکه در امر تبلیغات رسانه‌ای ضعیف هستیم، گفت: رسانه هیئت را راه‌اندازی می‌کنیم چرا که باید مبانی فکری دشمن را به جامعه بشناسانیم.

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه به راه‌اندازی حسینیه سیار در سطح شهر کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: امسال ساعت شروع هیئت‌ها از ۹ تا ۱۱ شب است و ساعت یازده پایان عزاداری هیئت‌ها خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه در بحث حمایت از هیئت‌های مذهبی، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم در ماه محرم باید به ثبت مشخصات خود در سامانه بیرق بپردازند همچنین برای دریافت اقلام نیز باید مشخصات هیئت‌ها در سامانه یاد شده ثبت شود.

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه به بحث اربعین نیز اشاره کرد و افزود: در ایام اربعین امسال در ۵۰۰ نقطه به زائران حسینی خدمات ارائه می‌شود همچنین در این راستا باید به فرهنگ‌سازی برای پذیرایی از زوار حسینی در استان بپردازیم.

وی یادآور شد: تبلیغات اسلامی در بحث برنامه‌های اربعین به عنوان کارگروه فرهنگی تبلیغی اربعین در استان به بررسی ظرفیت‌های فرهنگی استان برای برگزاری باشکوه این رویداد معنوی پرداخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه در پایان بر ضرورت حمایت از هیئت‌های مناطق محروم و حاشیه و حضور مبلغان بومی و غیربومی در هیئت‌های مذهبی این مناطق تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha